tisdag 1 september 2009

Espressino lägger ned


Espressino stänger om två dagar. Stället är sålt till klåparna mitt emot: Muggen. Som om Stockholm behöver ännu ett kafé där pojkar och flickor som väntar på att bli upptäckta serverar skållhet latte och överdimensionerade bakverk.

Fan också. Espressino har under det knappa år de sålt kaffe på Götgatsbacken varit ett av få pålitliga espressoställen i stan. Om jag fått en krona för varje böna de malt åt mig skullle jag ha budat över Muggen och gett kaféet till personalen mot löfte att de fortsatte arbeta där.

Nåja. Jag svor lika mycket när Sostas lade ned. Då dröjde det bara några månader innan något bättre öppnade 50 meter nedför gatan.

1 kommentar:

Anonym sa...

sväng förbi och kika. inte några blonda bimbos som gör kaffet åt dig. däremot kanske en sm-semifinalist i barista cup kan glädja dina smaklökar.