tisdag 8 april 2008

Herrbloggen

Jag ska fylla 60 år, starta en modeblogg, ta dagens outfit-foton och klä mig som Loa Falkman. Godamnit, vad stilig han är. Han har ett klassiskt aristokratisk utseende och klär sig därefter. Ledigt, men strikt. Enkelt och snyggt. Jag gjorde en intervju med honom häromveckan av en helt annan anledning, men passade på att brunnosa honom lite grand.

När man ser dig är du alltid väldigt välklädd.

Tycker du det?
Ja. Lägger du ned mycket tid på kläder?
Nej, det kan jag inte säga. Men jag tycker om att vara hel och ren.
Är det viktigt för dig?
Njae, det är mer för mitt eget välbefinnande att kläderna sitter bra på en. Annars kanske man går snett och ärmarna sitter taskigt och så där. På det sättet är det viktigt.
Men du har inga favoritmärken?
Nej, nej, nej. Sån är jag inte. Bara det sitter anständigt bra. Sen blir jag så glad över att du tycker att jag är snyggt klädd. Men det är inte något medvetet på det sättet. Jag är väl inte bög, för fan.

Nej, förlåt, det där sista om att vara bög sa han faktiskt inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag är lite fascinerad av Loa Falkman, jag känner själv att det är lite obehagligt.