tisdag 10 april 2007

Att ta det goda med det onda




Idag släpps Shout out louds efterlängtade singel "Tonight I have to leave it". Den är precis lika dansa-runt-med-ett- fånigt-leende-och-klappa-med-händerna-bra som man hade kunnat hoppas. Det är bandets patenterade uptempoindie, som ett The Cure på sitt allra soligaste humör. Perfekt dansgolvsindie. Singeln innehåller två remixer: Kleerups gör sig alldeles utmärkt som alternativ på samma dansgolv, medan The Russian Futurists oompa oompa-version begränsar sig till ett visst underhållningsvärde.

Men allt är inte handklapp och glada miner. Shout out louds har tillsammans med de vanligtvis harmlösa och stundtals tilltalande Essex Green gjort en cover på The Pogues "Streams of whiskey". Den är skitdålig. Det är obegripligt varför de spelat in den. Jävlas de med mig? Eller är det nåt jag har missat? Håkan Hellström fick ju för sig att göra "Fairytale of New York" tillsammans med Plura. Är det en bisarr konsekvens av guilty pleasurestrenden? Är neoirländskfyllgubbefolkrock vårens new rave?


Nåja. "Tonight I have to leave it" är så pass bra att den förlåter sådana dumheter.

2 kommentarer:

Alex sa...

hej andreas!

hittar inte nån email till dig så jag skriver här ist.
tack för i lördags, grymt! och va fint du skrev om oss, tack :)
tänkte dra till teatron nu på lördag. kan ju verka långt att åka gbg-sthlm för en klubbkväll men vafan, måste ju supporta the eye gänget. det blir grymt. min email är alexjohn.b@gmail.com droppa av ett mail om du har lust att haka på, har inte hittat min mobil ännu. pepp pepp!
/Tennis-Alex

Andreas sa...

hej! sorry att jag inte mailat än. Har skjutit på det lite för länge nu. Men Ugglalåten mm är på gång, jag lovar.
Lördags var en jäkligt bra kväll. Ni gjorde en grym spelning!
Teatron på lördag är inte helt omöjligt. Jag hör av mig på mailen.