torsdag 6 september 2007

EXTRA: Jan Guillou har lämnat medeltiden


Plats: Rival, Mariatorget, Stockholm
Händelse: TV4 Screenings hösten 2007

Spelare: Andreas Rosander (AR) och Jan Guillou (JG)


AR driver omkring på jakt efter Loa Falkman för att göra en kort intervju med anledning av hans medverkan i TV4:s nya sitcom "Ett gott parti". I vimlet får AR syn på JG som står med en tallrik bjudlunch i handen. AR överlägger med sig själv i några sekunder och stegar sedan fram mot JG och sträcker fram handen.


AR: Hej, Andreas Rosander, TT Spektra.

JG: Jan Guillou.


AR och JG skakar hand.

AR: Jo, jag ville bara säga att jag uppskattade dina böcker om Arn väldigt mycket. Jag satt timmar i sträck och läste dem och glömde bort att äta middag.


Märk väl att AR menar det han säger.


JG: (Leende) Tack så mycket.

AR: Blir det några fler böcker?

JG: Du menar om medeltiden?

AR: Ja.

JG: Nej, du. Jag ägnade tio år åt medeltiden och nu har jag lämnat den.

AR: Okej. Vad synd. Jag hade hoppats på en fortsättning.


JG säger ingenting. Tar en bit kyckling med gaffeln.


AR: Eh...ja, tack så mycket då. Hej då!

JG: Hej då.

Ridå.

1 kommentar:

Anonym sa...

The Arn-series by Jan Guillou for the win! :) Holy crap, can't wait for the movie.