söndag 6 maj 2007

Takt och ton leker Hotel- och restaurangguiden


I senaste och sista numret av tidskriften Sex berättar dj:n Erik Prydz om hur han tas emot när han är ute och spelar:

"Jag blir behandlad som en superstar. Jag blir hämtad i fin bil, ibland är det beväpnade vakter med. Alltid finaste sviten på finaste finaste hotellet. Ja, jag blir väl bemött."

Och det blir jag med. Även om det är en bit kvar till beväpnade vakter. Scharinska hade bokat rum på Uman. Vilket ställe! Tjejen i receptionen: "Vi har en buffé framdukad i matsalen som vi bjuder på, sedan finns det alltid frukt, kaffe och te och vill du basta så bjuder vi på öl." Rummet var större än min gamla etta på Västra Kyrkogatan och på sängen låg en inplastad morgonrock och ett par flip flops. Tyvärr hann jag bara utnyttja buffén. Men det är ju tanken som räknas. Kort sagt: om chefen skickar dig på konferens till Umeå så se till att du får ett rum på Uman.

Inga kommentarer: